sunnuntai 12. lokakuuta 2014

Vihdoinkin perillä

Lähdimme siis Helsingistä lauantai-iltapäivällä. Lensimme Lontooseen ja sieltä Johannesburgiin ja edelleen kohti Namibiaa. Reilun vuorokauden matkaamisen jälkeen saavuimme Windhoekin lentokentälle.

Meitä oli vastassa Koononoo-matkoista Stefan Eriksson. Pakkauduimme pikkubussiin, joka oli onneksi ilmastoitu. Matkalla kaupunkiin näimme paviaaneja ja kirahvin. Maisemat olivat aika karuja, akaasian sukuisia pieniä puita ja ruohoa, kauempana häämöttivät vuoret.

Perillä hotellissa kävimme heti uimassa, mikä virkistikin kovasti. Lämpötila oli aika paljon yli 30 astetta.

Lähdimme katsomaan kaupunkia. Kävimme ensin paikallisessa marketissa vähän ostoksilla, jonka jälkeen tutustuimme Parlamenttitalon ympäristöön. Siellä oli upeita violetteja jakarandapuita.

Nousimme vähän kaupungin yläpuolelle katsomaan maisemia, sen jälkeen ajettiin presidentinlinnan ohitse ja takaisin keskustaan ostoskaduille, joissa näimme myös museoita ja teatterin. Kaupunki oli hiljainen, sunnuntaisin ei näkynyt paljoa autoja eikä ihmisiä. Illallisen söimme hotellin vieressä olevassa ravintolassa.